September project 3 squares 6-10

Here’s another update on my September project. I have managed to fill the squares on a daily basis quite faithfully. It takes a bit of planning, and time of course, but it is very rewarding.

Hier is weer een update van mijn september project. Ik ben er in geslaagd om de vierkantjes dagelijks te borduren. Het vraagt om wat planning en tijd natuurlijk, maar het geeft mij veel voldoening.

Square 6

For this square I used an Algerian Eyelet and satin stitches. Nothing too complicated.

Voor dit vierkantje heb ik een Spaans oogje gebruikt en platsteken, niet heel ingewikkeld.

Square 7

This is couching, you tack down a thicker thread with a thinner one. The motif is just random.

Dit is couching, waarbij je een dikkere draad vastzet met een dunnere draad. Het motief is geheel willekeurig.

Square 8

These are backstitches and beads, attached with a complete cross stitch. I really like how the beads show up.

Dit zijn stiksteekjes met kraaltjes, die ik met een heel kruisje heb vastgezet. Ik vind de manier waarop de kraaltjes naar voren komen, erg leuk.

Square 9

As we were at a small county fair with the shop, I knew I didn’t have much time nor energy when I got home. So I bought a wooden button at the local quilt shop and attached that. Fortunately, it did fit🙂.

Aangezien we met de winkel op een kleine fair waren, wist ik dat ik niet veel tijd en energie zou hebben als ik weer thuis was. Dus heb ik een houten knoop gekocht bij de locale quilt winkel. En gelukkig paste hij.

Square 10

Simple satin stitches to make up a block. I put together an Expidit closet from Ikea with my dad on this day, and these 4 squares sorta represent the Expidit.

Simpele platsteken zorgen voor dit blokje. Ik had die dag met mijn vader een Expedit kast in elkaar gezet en deze 4 vierkantjes moeten ongeveer mijn Expedit kast voorstellen.

2 thoughts on “September project 3 squares 6-10

  1. Ik heb nog eens even teruggezocht. Heb de vorige post hierover gemist. Leuk vind ik dit idee. De uitvoering ook. Nu hoef je alleen nog maar vol te houden!

  2. Zóóóóóóóóóóóóóóóó *L*E*U*K*!
    *wijst aan hoe leuk met beide armen héél ver uit elkaar*😉
    … en… zie ik daar rechts dat je al méér klaar hebt…?😀

Leave a Reply

