Biedermeier embroidery / Biedermeier borduren

One of the embroidery styles that I wanted to have in my Souvenir de ma Jeunesse project is a Biedermeier embroidery. This is a sweet, little design by Reflets des Soie, that perfectly suited my needs. Biedermeier embroidery is not something I am really drawn too, there are just too many colors in it. This one has I think about 17 colors which is more than enough for me🙂.

Een van de borduurstijlen die ik in mijn Souvenir de ma Jeunesse wil hebben is Biedermeier borduurwerk. Dit mooie, kleine ontwerp van Reflets des Soie past precies bij mijn behoefte. Biedermeier borduurwerk is niet iets wat ik graag borduur, er zitten voor mij teveel kleuren in. Dit ontwerp heeft geloof ik 17 kleuren en dat is voor mij meer dan genoeg.

As you can see, I had to make a copy of the design and color in what I had already stitched. I tried to do it straight from the original design, but soon, got hopelessly mixed up with the colors.

Zoals je kunt zien, heb ik een kopie moeten maken van het patroon en kleur ik in wat ik al geborduurd heb. Ik heb geprobeerd om het gelijk van het patroon te doen, maar al snel kwam ik daar hopeloos mee in de war met de kleuren.

The rose is done, now onto the next bit.

De roos is klaar, nu verder met de rest.

One thought on “Biedermeier embroidery / Biedermeier borduren

  1. Geweldig Annemiek, de roos is mijn lievelingsbloem. Deze vind ik echt geweldig. Wat een sprekende kleuren heeft hij. Veel succes met verder borduren.
    Groetjes, Amarins

Leave a Reply

