October Pink Ribbon / Oktober Pink Ribbon

As October is Pink Ribbon month (breast cancer awareness), I thought it would be fun to list my 5 favorite Pink threads. Though it is normally not one of the colors I use most, I do have some favorites that I love to use whenever the design calls for pink.

Aangezien oktober Pink Ribbon maand is (aandacht voor borstkanker), dacht ik dat het leuk zou zijn om mijn 5 favoriete roze garens te noemen. Hoewel het normaal gesproken niet een van de kleuren is die ik het meest gebruik, heb ik een aantal favorieten die ik graag gebruik als het ontwerp om roze vraagt.

1. Gloriana – Raspberry Parfait

2. Soie d’Alger 4634

3. Sampler Threads – Rose Garden

4. Threadworx – Cherry Garcia (1098)

5. Tentakulum Soie de Paris – Marianne (122)

And as I think Pink Ribbon is a wonderful cause, I want to use this month to raise money for breast cancer treatment. Please comment about your favorite pink thread and the reason why you like it in. For every thread mentioned, I will pay 25 eurocents to Pink Ribbon. Let’s see if how much money we can raise together.

En omdat ik Pink Ribbon een heel goed doel vind, wil ik deze maand gebruiken om geld in te zamelen voor borstkanker onderzoek. Laat een opmerking achter over jouw favoriete roze garen en de reden waarom je het mooi vindt. Voor elk garen dat genoemd wordt, maak ik 25 eurocent over naar Pink Ribbon. Laten we kijken hoeveel geld we kunnen verzamelen.

Please feel free to link this post on your own blog.

Maak gerust een link naar deze post op je eigen blog.

 

 

 

 

12 thoughts on “October Pink Ribbon / Oktober Pink Ribbon

  1. Ook ik gebruik rose niet zo vaak om mee te borduren, maar de DMC kleuren 600, 601, 602, 603, 604 en 605 vind een feest om naar te kijken. Helemaal omdat ze steeds een tint van elkaar verschillen en het prachtig om ze naast elkaar te zien liggen.

  2. Zoveel mooie draadjes…, ehhh… ik kies voor… : GAST – Clover.
    Prima actie van je!
    โ™ฅ

    Het begin van je 30 hokjes-project ziet er al superleuk uit, veel succes!
    :oD

  3. oeps… ‘t typen van de smiley (weer ‘ns) ging fout… nu kijkt ‘ie geloof ik een beetje zielig?
    Ik probeer ‘t nog een keertje…๐Ÿ˜‰

    Fijn weekend.
    Geef Miss M. maar een dikke knufffff namens mij.
    >^..^< prrr
    ๐Ÿ˜€

  4. De smiley’s gingen goed, maarrrrr… nu liep m’n tekst weer averij op, en klieder ik je reactieveld lekker vol!๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€
    LOL
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

  5. My favorite is Threadworx โ€“ Cherry Garcia (1098). I just love using Threadworx and how their colors run into the various shades on the linen.

    What a wonderful thing to do! My mother is now clean from her breast cancer for 2 years. She is going for another radioactive bone scan for prevention to be sure there is still no cancer anywhere and we are grateful it is going so well.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

  6. Voor mijn schoollapje heb een oud roze gebruikt: nr 2703 van Schรผrer. Eentje uit de oude doos. Niet meer te krijgen tegenwoordig. Ook nr 2702 en 2823 zijn nog in mijn bezit. Allemaal gekregen van “oerbeppe” die heel veel geborduurd heeft in haar lange leven.
    Ook in mijn verzameling: van Mez nr 712 en 713.

    Groet,
    Fetske

  7. Vanaf de tuinbank,nood gedwongen in de huiskamer gezet waar ik 6 week verplicht “moet”rusten i.v.m. een knieschijf blessure,(circulair gips,van bovenbeen tot enkel) plus een pols fractuur, (circulair gips) kan ik de zon mooi rose onder zien gaan.
    Dus even geen borduur aspiraties. Dit alles is een pineuts vergeleken bij diegeen die een behandeling moeten ondergaan i.v.m. borstkanker!
    Een prachtig initiatief!

    Hartelijke groet,
    Tine.

  8. Mijn favoriete kleur is die van Threadworkx omdat er een zweem van paars inzit en dat vind ik erg mooi. Annemiek, geweldig dat je dit doel steunt. Ikzelf heb ook met borstkanker te maken gehad dus ik steun Pink Ribbon altijd.
    Janny

Leave a Reply

