My garden / Mijn tuin

I have lived for over 20 years without a garden. As a student, none of the homes I lived in, had a garden. And when I moved to Groningen, I got myself an apartement, so no garden again. And I must admit, I am not much of a gardener. I love how a nice garden looks, I am just not too fond of all the work it entails to keep it looking nice.

Ik heb voor meer dan 20 jaar zonder tuin geleegd. De huizen waar ik als student in woonde, hadden geen tuin. En toen ik naar Groningen verhuisde, heb ik een apartement gekocht, dus weer geen tuin. En ik moet toegeven, ik ben geen echte tuinierder. Ik hou ervan om naar een mooie tuin te kijken, maar ben niet zo dol op al het werk dat erbij komt kijken om het mooi te houden.

The new house has a garden, in my opinion, a big garden. It’s quite obvious, that the garden has been neglected for some years. Even my unexperienced eye can see that. I can also see that it will take a lot of work and time to transform the garden into one that looks mildly pleasing to the eye. It’s a project I am saving for cold winter days. And in the meantime I am enjoying the flowers that my garden is giving me. Without any maintenance, these flowers are kind enough to florish.

Het nieuwe huis heeft een tuin, en naar mijn mening, een grote tuin. Het is duidelik dat de tuin al jaren niet onderhouden is. Zelfs mijn onervaren oog kan dat zien. Ik kan ook zien dat het een heleboel werk en tijd zal vergen om de tuin te transformeren in een tuin die prettig is om naar te kijken. Het is een project dat ik bewaar voor koude winterdagen. En in de tussentijd geniet ik van de bloemen die mijn tuin mij geeft. Zonder enig onderhoud, zijn deze bloemen in staat om te bloeien.

5 thoughts on “My garden / Mijn tuin

  1. Een tuin transformeren tijdens koude winterdagen???
    Je bent inderdaad geen tuinier!🙂
    Tijdens koude winterdagen ga je natuurlijk lekker borduren en in de herfst en het voorjaar….tja, misschien kan de paashaas dan helpen?

    Mooie bloemen!

  2. Hoi Annemiek,

    Wat wordt je huis mooi zeg, wat een klus!
    Van de week op tv, een item over de 2e wereldoorlog in Groningen. Was er toen een stukje in jouw huis gefilmd? Het ging over het Scholtenhuis in de stad Groningen, maar 1 van de geinterviewde mensen woonde (ooit) in Roden. Ik meende jouw nieuwe huis te zien.

  3. Hallo Annemiek,

    Wat is je winkel mooi geworden en ook de workshopruimte is heel mooi en geeft een aangenaam gevoel om daar samen te kunnen borduren. Ik wens je heel veel succes voor de toekomst. Je eigen huis wordt ook erg mooi. Die kleuren van de logeerkamer zijn subliem.
    Ik geniet steeds weer van mijn nieuwe materialen en van mijn|”koopjes”
    Hartelijke groeten,
    Roelien

Leave a Reply

