A Stitcher’s Journey book /A Stitcher’s Journey boek

From all the Nashville releases the Blackbird Designs book, A Stitcher’s Journey, is one of my favorites. The book is filled with exciting projects, most of which Barb and Alma taught at retreats and classes. It is so good, that I can easily imagine stitching all projects in the book. And I thought it was fitting that I’d stitch my first post-Nashville project from this book.

Van alle nieuwe patronen die we in Nashville hebben gezien, is het Blackbird Designs boek, A Stitcher’s Journey, een van mijn favorieten. Het boek zit tjokvol met leuke patronen, de meeste zijn projecten die Barb en Alma op retreats en workshops hebben gedaan. En ik dacht dat het passend was om mijn eerste na-Nashville project uit dit boek te halen.

I needed something easy, something that wouldn’t require a whole lot of time, because there are other projects waiting to be finished. This indulgence in a new project had to be sweet and short. And what better project than the pincushion with the five little stars?

Ik had iets nodig dat makkelijk was, en iets dat niet veel tijd zou vergen, want er zijn andere projecten die nog wachten om afgeborduurd te worden. Deze verwennerij van een nieuw project zou zoet en kort moeten zijn. En welk project kon ik beter kiezen dan het speldenkussentje met de vijf sterren?

To make things even easier, I decided to pick my own fabric and threads. I have a drawer with bits and pieces of various kinds and counts of linen and picked up a 32 count linen. And while searching for threads, I discovered a box of which I didn’t know the contents. What a lovely surprise to find all kinds of silk threads by Gloriana in this box.

En om het nog makkelijker te maken, besloot ik om mijn eigen stof en garen uit te zoeken. Ik heb een la met allerlei sorten en verschillende draden/cm stoffen en heb een 13 draads linnen uitgezocht. En terwijl ik op zoek was naar garens, kwam ik een doos tegen waarvan ik niet meer wist wat er in zat. Wat een heerlijke verrassing om allerlei zijden garens van Gloriana in de doos te vinden.

What’s inside the box? Wat zou er in de doos zitten?

Silks! Zijden garen!

Choosing five different colors that would go together as well as with the fabric was a bit of a challenge, but a lot of fun. I ended up with this result.

Om vijf kleuren te kiezen die zowel bij elkaar pasten als bij de stof was een uitdaging, maar wel errug leuk. Ik kwam uiteindelijk op dit resultaat.

It will go in my box with small, finished projects that require some sort of finishing. With the upcoming moves, I don’t really have the time to get my sewing machine out and do a finishing day. But I am hoping that this summer, I will be able to spend a lovely day in my new kitchen and finish all these tiny projects.

Het gaat nu eerst in mijn doos met kleine, geborduurde projectjes die nog op de een of andere manier moeten worden afgewerkt. Met 2 verhuizingen voor de boeg, heb ik op dit moment niet echt de tijd om mijn naaimachine tevoorschijn te halen en een dag eraan te werken. Maar ik hoop dat ik deze zomer heerlijk een dag in mijn nieuwe keuken kan spenderen aan het in elkaar zetten van deze kleine projectjes.

One thought on “A Stitcher’s Journey book /A Stitcher’s Journey boek

  1. Hallo Annemiek,
    De kleuren matchen heel mooi.
    Dit is het leuke van kleine projecten, iets wat je nog hebt liggen gebruiken.
    Het resultaat is vaak verrassend.
    Groet Ellen W.

Leave a Reply

