Big, bigger, biggest news

A big announcement calls for a text in both English and Dutch. Hence this post in two languages.

Groot nieuws vraagt om tekst in zowel Engels als Nederlands. Vandaar deze tweetalige post.

It’s been really hard to keep this under wraps for the past couple of months, but now that the paperwork is done, now that my signature is on the line, now that I got a whole stack of keys, I can finally share it with y’all.

Het is niet makkelijk geweest om dit nieuws voor me te houden, maar nu het papierwerk is gedaan, nu mijn handtekening op de formulieren staat, nu ik een hele set sleutels heb ontvangen, kan ik het eindelijk delen!

As of August 18th, I (and the bank of course) am the proud owner of this house!

Per 18 augustus ben ik (en de bank natuurlijk) de trotse bezitter van dit huis!

Now, think hard, for some of you it may look vaguely familiar. If you have visited the shop lately, you may have noticed the “for sale” sign in the front garden of the house right next to the shop. Yep, that’s right, it’s right next to the shop. Anyways, that’s going to be my new home. It was built around 1920 and has lovely period features as well as some great modern conveniences.

Denk even goed na, sommigen van jullie vinden het er misschien bekend uitzien. Als je in de afgelopen maanden de winkel hebt bezocht, heb je misschien het “te koop” bord in de tuin van het huis naast de winkel gezien. Ja, dat klopt, naast de winkel! Dat gaat mijn nieuwe huis worden. Het is rond 1920 gebouwd en heeft prachtige periodieke elementen en enkele heel fijne moderne gemakken.

I am so thrilled about this new adventure. The past months have been stressfull at times, filled with all kinds of paperwork, not knowing the sale would go through, more paperwork, more restless nights, but just before I left for Tanzania, it all fell through. As you can probably imagine, it greatly improved my vacation. I wanted to wait till all the oficial paperwork was done, before I would announce it, hence the wait.

Ik ben zo enthousiast over dit nieuwe avontuur. De afgelopen maanden waren erg druk, gevuld met allerlei papierwerk, niet weten of de koop door zou gaan, nog meer papierwerk, een aantal slapeloze nachten, maar net voor ik naar Tanzania ging, viel het allemaal op zijn plaats. Zoals je je waarschijnlijk wel kunt indenken, werd mijn vakantie daar een stuk leuker van. Ik wilde wachten tot al het papierwerk was geregeld voor ik het hier aankondigde, vandaar dat het nog even heeft geduurd.

And in case you are worried about the shop, no need to. We’ll do some remodelling on the house, we’ll do a lot of painting and fixing up, and finally, when the dust has settled, we will move the shop into this house. As for now, things are all the way they have been for the past 4 years. So you can still visit the shop at Julianaplein 6. And when it’s time to go to the neighbouring house, we’ll let you know plenty in time.

Voor het geval je je zorgen maakt over de winkel, dat is helemaal niet nodig. We gaan het huis verbouwen, we gaan een heleboel verf gebruiken, het nodige opknappen, en uiteindelijk, als alle stof weg is, gaan we de winkel naar het huis verhuizen. Voorlopig blijft alles zoals het de afgelopen 4 jaar ook is geweest. Dus je kunt de winkel nog steeds bezoeken op Julianaplein 6. En als het tijd wordt, om naar het naastgelegen huis te gaan, dan laten we dat ruim van tevoren weten.

My apartement is up for sale (if you know someone who is looking for a spacious 2 bedroom apartement in Groningen, let me know), I have done a lot of purging, cleaning, rearranging etc., all those wonderful tasks that come with a pending move and will be busy selecting tiles, chosing colors, deciding on which paint to use, what floor to buy and a gazillion more things the next months. I will keep you posted with pictures of our progress.

Mijn apartement staat te koop (mocht je nog iemand weten die op zoek is naar een ruime 2-slaapkamer flat in Groningen, laat het me weten :)), ik ben druk bezig geweest met het opruimen, schoonmaken, veranderen etc., al die geweldige dingen die je doet voor je kunt verhuizen en zal de komende tijd wel druk zijn met het uitzoeken van tegels, laminaat, kleuren en duizend en een andere dingen. Ik houd je op de hoogte met foto’s.

I can’t wait to start this change in my life. I haven’t told Miss Murphy yet, I figured a day before the actual move would be soon enough🙂. No need to upset her tommy or to deal with a nervous breakdown until it is really time to move🙂. I am sure she’ll love the new house once she’s settled in, but she just doesn’t handle change very well.

Ik kan niet wachten om te beginnen met deze verandering in mijn leven. Ik heb het Miss Murphy nog niet verteld, het lijkt me dat een dag voor de echte verhuizing vroeg genoeg is🙂. Het is niet nodig om haar maagje overstuur te maken, of een zenuwinzinking op te roepen totdat het echt zover is. Ik weet zeker dat ze het nieuwe huis geweldig vindt, maar ze houdt helemaal niet van veranderingen.

In between all this, I hope to find some time to stitch as I know it’s what calms me down and keeps me going.

Tussen alles door hoop ik wel tijd te hebben om te borduren, want ik weet dat ik daardoor ontspan en weer verder kan gaan.

32 thoughts on “Big, bigger, biggest news

  1. Congratulations, Annemiek! I love homes with character and it looks like yours has it in spades. I know you’ll enjoy the personalization process and will be very happy there.

  2. Gefeliciteerd, Annemiek!

    Super, super, super! Zo dicht bij de winkel!
    Als je maar niet nog harder gaat werken!!!

    En… ik schaam mij diep, je verjaardag is helemaal langs mij heen gegaan.

    Dus bij deze: Nog van harte gefeliciteerd!!!!!!!
    Ik zet de dag nu in mijn agenda, kan ik het nooit meer vergeten!

    groetjes,
    Carin

  3. Hoi Annemiek,

    Wat fantastisch ! Gefeliciteerd met deze aankoop.
    Toen wij vorig jaar een nieuw huis zochten zei je moeder nog, is dat huis niet wat voor jullie….
    Het lijkt een heel groot huis, mag je er een winkel in maken ? Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
    Veel succes en ik kom binnenkort gauw weer eens langs.
    Groeten, ook voor je moeder,

    Margriet

  4. heel hartelijk gefeliciteerd! wat spannend allemaal
    het ziet er geweldig uit. veel succes met het opknappen (fijn dat je zo’n handige vader hebt) , materiaal uitzoeken en tot slot verhuizen. hartelijke groeten, beerta

  5. Annemiek,
    Van harte gefeliciteerd met je nieuwe huis,
    het zal voor ons nog leuker zijn om de trip
    naar Roden te ondernemen.

  6. Hey Annemiek,
    Een dikke dikke proficiat met de aankoop van je huis! Ik ben er zeker van dat je er ten volle van gaat genieten!
    Wat zou ik graag n’s langskomen! Maar het noorden van Nederland is een beetje ver voor mij🙂
    Doe het goed en probeer toch nog voldoende te borduren!😉

  7. Oh Annemiek – I am SO happy for you ! I know how scary this is – I moved out of my childhood home 2 years ago about 20 miles away to a different county and it was so frightening and with the economy the way it has been – I have worried many nights that I made a mistake however we love our new home and have enjoyed it immensely just as you will and having your shop in your new home will be just heaven. Many congratulations! Melody

  8. Hoi Annemiek,
    Gefeliciteerd met je nieuwe huis.
    Als ik in de winkel kwam keek ik steeds even naar het pand, het lijkt me een heel gezellig huis.
    Succes met verven en inrichten.
    Voor je flat is vast wel belangstelling in de studentenstad. groetjes, Lia.

  9. Gefeliciteerd met deze aankoop.
    Je zal voorlopig genoeg tedoen hebben,ik hoop dat je nog een rustig plekje kan vinden om af en toe even wat te borduren.

    Groetjes Yvon.

  10. Proficiat. Het huis heeft echt iets Engels. En dan al de muren die je kunt vullen met borduurwerkjes. En straks fijn je eigen zaak in je eigen huis. (na het vervelende verbouwen maar daar moet je even voorbij kijken). Veel plezier toegewenst met alles uitzoeken.

  11. Gefeliciteerd. Wat een prachtige aankoop. Heel veel succes met het verbouwen en verhuizen.
    Vergeet in alle drukte niet om af en toe een borduursteek te maken.

    Groetjes, Carla

  12. How exciting!!! I do know that house beside your shop. I joked with Jos that we should buy it and I would only have to walk out the front door to shop. No…that would NOT be a good thing…lol. I am so happy for you. I know all the things you are and have been going through as we get the keys to our new house in September. It is going to be a time of traveling many new wonderful paths.

    Hugs en groetjes ~
    Heidi

  13. Ik zie tot mijn schrik dat het al 10 dagen geleden is dat je dit bericht plaatste. Wat gaat de tijd toch vlug. Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe woning en ik hoop dat het alles mag worden wat je ervan verwacht! Ik zal het a.s. zaterdag eens een beetje beter bekijken (onder voorbehoud…)

  14. Lieve Annemiek, Van harte gefeliciteerd met je nieuwe sfeervolle huis. Succes met alle verbouwplannen en tzt het verhuizen. Mooi hoor alles onder een dak. Succes met alles ook voor je ouders. Liefs Christianne

  15. Wow, wat een prachtig huis! Gefeliciteerd ermee! En nu heb je nooit meer een smoes om te laat op je werk te komen. Brug open, stoplichten, file, daar trappen ze niet meer in😉

  16. Hallo Annemiek, wat een super geweldig nieuws. Ik ben bij jullie geweest maar het bordje te koop gemist haha. Ik ben natuurlijk nu al benieuwd hoe je nieuwe pand er straks uit gaat zien.
    We zien elkaar bij de kerstworkshop.
    Groeten,
    Amarins

Leave a Reply

